Lediga tjänster

Är du intresserad av att jobba med några av Europas stora och spännande bilmärken? Vill du vara med och fortsätta att utveckla dem på den svenska marknaden? Då är du välkommen att söka våra lediga tjänster.

Affärsadministratör

K.W. Bruun är en av Sveriges största bilimportörer och ansvarar i dag för importen av Peugeot, Opel, DS, Citroën och Mitsubishi till den svenska marknaden.

Som en del av den framgångsrika danska koncernen K.W Bruun & Co, är KWB ett bolag med kraftig tillväxt, främst kännetecknat av framgång, ambition och en stark kultur där det finns en kort väg från tanke till handling.

Tjänstens ansvarsområden
Vi söker en administratör till en ny tjänst som ska tillse det ekonomiska och administrativa flödet mellan inköp, logistik och lager för reservdelar och tillbehör fungerar enligt process.

Arbetsuppgifter

  • Tillse att fakturering mellan Logistik och Affärsbolag är korrekt
  • Tillse att elektronisk fakturering fungerar (KWB & leverantör, samt KWB & återförsäljare)
  • Hantera fakturaflöde mellan Återförsäljare och KWB
  • Inläsning av leverantörsfaktura i IBS
  • Fakturering i vårt affärssystem Dracar
  • Kontroll av restorder och felrapporter från lager
  • Utdrag och kontroll av transitlista
  • Framtagning och kontroll av balansrapport och fellistor från Astro
  • Framtagning rapport för analys av kreditlimiter
  • Behandling av mail till gemensam mailkorg
  • Registervård och uppdatering av masterdata (återförsäljare)
  • Styrning av försäljningsorder
  • Hantering av processer omkring kemi
  • Diverse ekonomiska uppföljningar
  • Utföra viss kontroll av processäkerhet
  • Utföra lagerjusteringar
  • Utföra ad-hoc beställningar av varor

Kvalifikationer och krav
För att lyckas i rollen ser vi att du har hög systemkunskap, kunskap inom ekonomi, är motiverad och engagerad samt orädd att ta dig an nya arbetsuppgifter, som du utför med stor noggrannhet. Du trivs med strukturerade arbetsuppgifter och har inte några problem med att arbeta självständigt. Ha förmåga att prioritera arbetsuppgifter efter dead-lines. God förståelse för affärstruktur och hur olika delar av administration påverkar K.W. Bruun. Du är en lagspelare som stödjer andra medarbetare på inköp, reservdelar och lager.

Du förväntas ta ett stort ansvar för din egen utveckling och för tjänsten.

Vi erbjuder
Din arbetsplats kommer vara i våra fräscha lokaler på huvudkontoret i Malmö i en öppen kontorsmiljö. Vi har näst intill alla funktioner in-house, vilket gör att det är en kort väg från tanke till handling. Här kommer du att vara en del av ett ambitiöst team som kännetecknas av engagemang, professionalism, högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter. Vår personalkultur kännetecknas av en informell miljö samt att vi har en öppen och ärlig dialog. Dessutom omfattas vi av kollektivavtal och erbjuder andra fina personalförmåner.

Hoppas du finner tjänsten intressant, tveka inte att söka tjänsten redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök här

Garantihandläggare

Till K.W. Bruun Autoimport AB söker vi nu en Garantihandläggare och vi letar efter dig som vill bli en del av ett företag som ständigt följer marknaden och arbetar snabbt, agilt och flexibelt. K.w. Bruun Autoimport som är en del av K.W. Bruun & Co som är en dansk familjeägd och välkonsoliderad koncern – med en årlig omsättning på ca. 12 miljarder.

Dina arbetsuppgifter
Som Garantihandläggare behandlar du inkommande reklamationer från verkstäder och ger support i garantiärenden till våra återförsäljare. Kommunikationen sker via telefon och e-mail. Du ansvarar för reklamation och garantiutbetalningar till våra återförsäljare och verkstäder. Avdelningen fungerar som ett filter för reklamationer och förfrågningar mellan återförsäljare och fabriken. Därutöver kommer ditt ansvar vara att utföra garantirevisoner ute hos våra återförsäljare och utbilda våra nya såväl som gamla återförsäljare i garantiprocessen.

Din profil
Vi söker dig som har flera års erfarenhet från branschen med vana att arbeta administrativt. Vi ser gärna att du:

  • har en teknisk utbildning i grunden eller mycket god teknisk förståelse.
  • är van vid att fatta beslut och har "skinn på näsan".
  • kan tolka och efterleva uppsatta policys.
  • som person är öppen och serviceminded och har förmågan att fatta rätt beslut i svåra situationer.
  • är noggrann och strukturerad och
  • behärskar engelska flytande i tal och skrift.
  • För att kunna utbilda våra återförsäljare i garantiarbete är det viktigt att du är pedagogisk och kunna anpassa utbildningen ut efter vem du utbildar.
  • har dokumenterat goda Excelkunskaper

Vi erbjuder

  • en spännande tjänst med mycket ansvar
  • arbete i ett företag som expanderar
  • en arbetsplats med god stämning och trevliga kollegor

Tillträde: Omgående
Anställning: Heltid, tillsvidareanställning

Intresserad?
Vi be dig att skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt via länken.
Vi går igenom urvalet löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök här

Junior Analytiker

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en junior analytiker till vår analysavdelning och vi letar efter dig som vill bli en del av ett företag som ständigt följer marknaden och arbetar snabbt, agilt och flexibelt. K.w. Bruun Autoimport som är en del av K.W. Bruun & Co är en dansk familjeägd och välkonsoliderad koncern – med en årlig omsättning på ca. 12 miljarder.

Tjänstens ansvarsområden

  • Ta fram rapporter inom angivna tidsramar
  • Supportera organisationen med rapporter och analyser
  • Underhålla och administrera data
  • Ansvara för underhåll och inrapportering av dagliga registreringstal

Kvalifikationer och krav
Denna tjänst kräver att du som person är noggrann, detaljmedveten och är mån om att nå uppsatta mål samt hålla deadlines. Vi förväntar oss att du arbetar systematiskt, metodiskt och är ansvarstagande. Eftersom vi är ett företag som arbetar snabbt, flexibelt och agilt är detta något vi även kräver av våra medarbetare. I perioder kan arbetsbelastningen variera, det är därför viktigt att du i ditt arbetssätt är duktig på att planera och organisera så att tiden disponeras på rätt sätt.

Önskade kvalifikationer

  • Dokumenterat goda Excelkunskaper med erfarenhet från att arbeta med stora mängder data.
  • Ekonomisk eller systemvetenskaplig kandidatutbildning
  • Erfarenhet av SQL
  • Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift

Vi erbjuder

  • En spännande arbetsmiljö som ständigt utvecklas
  • En plats i ett härligt team som samarbetar och stöttar varandra
  • Många personalaktiviteter kopplade till våra värdeord och målsättning att ta hand om vår personal

Anställningen sker i vårt svenska företag K.W. Bruun Autoimport AB i Malmö där du kommer att arbeta i en öppen och modern kontorsmiljö. Du blir en del av en mycket dynamisk och framgångsrik verksamhet, präglad av framgång, ambition och en stark kultur där det finns en kort väg från tanke till handling.
På K.W. Bruun kommer du till en arbetsplats som har en genuin affärs- och säljkultur, teamandan är stark och tillsammans driver vi verksamheten framåt.

Om företaget
K.W. Bruun är en del av K.W. Bruun & Co som är ett anrikt importörsbolag med nästan 100 års erfarenhet. I Sverige importerar vi Peugeot, Citroën, DS, Opel och Mitsubishi. K.W. Bruun Autoimport är ett spännande företag som ständigt växer och utvecklas. Vår affärsmodell bygger på att vi följer marknaden och anpassar vårt arbete och strategier utefter. Detta innebär att vi arbetar mycket flexibelt, snabbt och agilt vilket är egenskaper vi söker hos de som arbetar hos oss.

Intresserad?
Vi ber dig att skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt via länken. Vi går igenom urvalet löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök här

Key Account Manager

Key Account Manager till K.W. Bruun Automotive

Till K.W. Bruun Automotive söker vi nu en Key Account Manager och vi letar efter
dig som har ett starkt eget driv, mycket energi och stort affärsmässigt agerande. Vår
affärsmodell bygger på att vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt, vilket speglas i allt vi
gör. Vill du arbeta på ett företag som följer marknadens tempo och kan bidra till att vi
ständigt ligger i framkant kommer du att trivas hos på K.W. Bruun.

Dina framtida arbetsuppgifter

  • Implementera K.W. Bruuns modellprogram på den svenska marknaden.
  • Äga och leda affären samt planera processer för dina partners för ökad lönsamhet
    samt marknadsandel.
  • Förstå våra kunders behov, framtidsstrategier och hur vi kan hjälpa dem inom
    användningsområdet.
  • Bidra till er tvärfunktionellt kund team där du leder och arbetar över avdelningar internt,
    till din hjälp har vi ett starkt team av administratörer.
  • Utöver ansvar för de största kunderna, driv att etablera samt implementera nya affärer.

Krav och kvalifikationer

  • Minst 5-8 års erfarenhet inom försäljning på senior nivå
  • Talar svenska samt engelska obehindrat på affärsnivå i både tal samt skrift
  • Stor förhandlingsvana
  • Gärna arbetat med komplex försäljning
  • Stark i Office pkt.

Personliga egenskaper

  • Bra kommunikatör som kan bygga kontaktnätverk och motivera andra
  • Kan planera ditt eget arbete och arbeta med prioriteringar
  • Administrativ
  • Tar egna initiativ
  • Passion för försäljning och dialogen med kunden, kan kommunicera på alla nivåer
    Att du drivs av att prestera och förstå kundens behov samt kommer väl förberedd till
    dina möten.
  • Är en bra teamspelare som kan hantera människor smidigt och professionellt.
  • Gärna erfarenhet samt intresse av bilbranschen.

Vi erbjuder
På K.W. Bruun kommer du till en arbetsplats som har en genuin affärs- och säljkultur,
teamandan är stark och tillsammans driver vi verksamheten framåt, du blir en del av
vår B2B avdelning med 17 kollegor.

Anställningen sker i vårt svenska företag K.W. Bruun Automotive AB på Hyllie
Boulevard 17, 215 32 Malmö, där du kommer att arbeta i en öppen och modern
kontorsmiljö. Du blir en del av en mycket dynamisk och framgångsrik verksamhet,
präglad av framgång, ambition och en stark kultur där det finns en kort väg från tanke
till handling.

Vi går igenom ansökningarna löpande, så tveka inte att söka tjänsten redan idag.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök här

Kontorsadministratör till vår B2B avdelning

Till K.W. Bruun Autoimport söker vi nu en Administratör till vår B2B avdelning och vi letar efter dig som vill bli en del av ett företag som ständigt följer marknaden och arbetar snabbt, agilt och flexibelt. K.w. Bruun Autoimport som är en del av K.W. Bruun & Co är en dansk familjeägd och välkonsoliderad koncern – med en årlig omsättning på ca. 12 miljarder.

Tjänstens ansvarsområden

Du kommer att arbeta med en rad olika delar i vår företagsaffär.
Dels ansvara för att våra företagsupphandlingar inkommer i rätt tid och korrekt ifyllda.
Tät dialog med våra leverantörer gällande statistik samt information.
Vi har ett talangprogram med våra återförsäljare där du blir spindeln i nätet med tät dialog så väl mot deltagare som återförsäljare och konsulter.
Stötta våra kundansvariga administrativt.

Kvalifikationer och krav

Denna tjänst kräver att du som person är noggrann, detaljmedveten och är mån om att nå uppsatta mål samt hålla deadlines. Vi förväntar oss att du arbetar systematiskt, metodiskt och är ansvarstagande. Eftersom vi är ett företag som arbetar snabbt, flexibelt och agilt är detta något vi även kräver av våra medarbetare. I perioder kan arbetsbelastningen variera, det är därför viktigt att du i ditt arbetssätt är duktig på att planera och organisera så att tiden disponeras på rätt sätt.

  • Dokumenterat goda Excelkunskaper och övriga Office program.
  • Vana av att arbeta med administrationsflöden/-processer
  • Erfarenhet av att ha arbetat i affärssystem
  • Gärna erfarenhet av offentliga upphandlingar
  • Erfarenhet av företagsförsäljning och arbetat i en säljande organisation
  • Minst 2-3 års arbetslivserfarenhet

Vi erbjuder

  • En spännande arbetsmiljö som ständigt utvecklas
  • En plats i ett härligt team som samarbetar och stöttar varandra
  • Stor möjlighet att utvecklas såväl internt som personligt
  • Många personalaktiviteter kopplade till våra värdeord och målsättning att ta hand om vår personal

Anställningen sker i vårt svenska företag K.W. Bruun Autoimport AB i Malmö där du kommer att arbeta i en öppen och modern kontorsmiljö. Du blir en del av en mycket dynamisk och framgångsrik verksamhet, präglad av framgång, ambition och en stark kultur där det finns en kort väg från tanke till handling.
På K.W. Bruun kommer du till en arbetsplats som har en genuin affärs- och säljkultur, teamandan är stark och tillsammans driver vi verksamheten framåt.

Om företaget

K.W. Bruun är en del av Interdan som är ett anrikt importörsbolag med nästan 100 års erfarenhet. I Sverige importerar vi Peugeot, Citroën, DS och Opel. K.W. Bruun Autoimport är ett spännande företag som ständigt växer och utvecklas. Vår affärsmodell bygger på att vi följer marknaden och anpassar vårt arbete och strategier utefter. Detta innebär att vi arbetar mycket flexibelt, snabbt och agilt vilket är egenskaper vi söker hos de som arbetar hos oss.

Intresserad?

Vi ber dig att skicka in din ansökan och CV så snart som möjligt via länken. Vi går igenom urvalet löpande. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök här

Network Sales Manager

Network sales manager till Peugeot Sverige

Peugeot erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Under åren har bilmärket utvecklats till en ledande aktör på flera områden, bland annat när det gäller innovativ design, lättviktsteknik och bränsleeffektiva motorer. Märket ingår i Stellantis -koncernen som är världens sjätte största och Europas näst största biltillverkare. I Sverige är K.W. Bruun Autoimport AB generalagent för Peugeot sedan 1998. Företaget är en del av K.W. Bruun & Co , som är en av Nordens största privatägda bilkoncerner. I Danmark har företaget sålt Peugeot sedan 1952 med stor framgång.

Till Peugeot Sverige söker vi nu en Network sales manager och vi letar efter dig som är kommersiellt driven och har ett starkt intresse av att utveckla både relationen och försäljningen tillsammans med våra återförsäljare.

Tjänstens ansvarsområden
I rollen som Network sales manager kommer du att arbeta med att supportera och utveckla våra återförsäljare vilket betyder:

  • Följa upp och säkerställa att varje återförsäljare når sina uppsatta mål.
  • Utveckla affären tillsammans med resp. återförsäljare genom coaching, handlingsplaner och dela med sig av best practice.
  • Coacha försäljningschefer och säljare.
  • Utbilda nya försäljningschefer och säljare.
  • Få ut information och budskapen till våra återförsäljare.
  • Planera och genomföra återförsäljare konferenser.
  • Säkerställa att återförsäljarna följer våra standarder.

I ditt team ingår en Retail sales specialist som har ansvaret för de mindre distrikten, denna person säkerställer också att rutiner och processen fungerar som exempelvis bonusutbetalningar och uppföljning av KPI:er per återförsäljare.

Kvalifikationer och krav

  • Dokumenterad branschvana på minst 5 år.
  • Akademisk bakgrund och gedigen erfarenhet inom försäljning och ledarskap.
  • Viktiga egenskaper är att du är självständig, strukturerad, problemlösare, engagerad och positiv samt har en stark drivkraft att utveckla.
  • Vana av att hålla presentationer och utbildningar.
  • Goda kunskaper om bilfinansiering och branschen.
  • Goda Excel kunskaper.
  • B-körkort.

Tjänsten har fast månadslön och tjänstebil ingår. Möjlighet och vilja att resa i tjänsten motsvarande omkring 70 övernattningar per år. Du förväntas besöka återförsäljarna ca 3 dagar per vecka och övriga ca 2 dagar är du stationerad på vårt kontor i Malmö.

Vi erbjuder
Din arbetsplats kommer vara i våra fräscha lokaler på huvudkontoret i Malmö i en öppen kontorsmiljö. Vi har näst intill alla funktioner inhouse, vilket gör att det är en kort väg från tanke till handling. Här kommer du att vara en del av ett ambitiöst team som kännetecknas av engagemang, professionalism, högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter. Vår personalkultur kännetecknas av en informell miljö samt att vi har en öppen och ärlig dialog. Dessutom omfattas vi av kollektivavtal och erbjuder andra fina personalförmåner.

Ansökan
Tjänsten har placeringsort Malmö och är en heltidsanställning som vi planerar att tillsätta omgående, därför sker urvalsprocessen löpande och vi ser fram emot din ansökan.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök här